IKT Astekaria

Hemen astero egiten, ikasten eta hausnartzen dudan lana jasoko dut.

Urriak 14, asteazkena:

    Lehenik eta behin, lehengo klasea izan zela eta, aurkezpenerako tarte handi bat eman genuen.Ondoren, gure txanda zen, eta aurkezpen bat era digitalean, Word Office batean gure izena, abizenak, e. posta, telefono zenb. edota gure esperiantziak IKT-ekiko eta hezkuntzarekiko.
Horretarako lan egin genuen Libre Office batekin, bertan idatzi eta gure irudi bat moztu eta itsatsi behar genuen.
Geroago, IKT-ei buruzko galdera batzuk erantzun behar izan genuen, jakiten dugunarekin egitekoak, bertan, sofware, hardware, sistema eragileak, egoera informatiko-digitalen aurre egiteko zein den azaltzea etab.

Urriak, 16, ostirala:

    Gaur, klasea hasi dugu IKT-en inguruko ideia batzuekin; sofware, hardware, memoria eta fitxategi motak bertan azaltzen ziren modu eskematikoki.
Ondoren, pasaden eguneko IKT-en 10 galdera amaitu ditugu.Amaitzean, alerteei, etiketei eta bibliografiako zitak egiteko edo ezagutzeko eta erabiltzeko web une eta blog batzuetan ikusi ditugu.
Kontzeptu eta aukera berri hauekin lan egin dugu, praxian jartzeko eta barneratzeko, guk lanetan edo gure antolamenduan erabiltzeko eta gure lana formala izan ditzanaren helburuarekin.
Pixka bat trasteatu ondoren, azalpenekin batera, gauzak egiten barneratu ditut.

-----------------------------------------------------------

Urriak 22, asteazkena:

    Gaurko klasea, hasi gara bloggei buruzko azalpen batzuekin, Power Point (ppt) aurkezpen programarekin, bertan, testuingurura hurbildu digu; blogg bat zer den, zertarako balio duen gure hezkuntza ikuspegiarekin lotzeko helburuarekin, edota kontuan hartzeko jarraibideak.
    Ondoren, egelan eskegitako esteka bat bisitatu dut, informazio gehiago eskuratzeko eta zerez idatziko dudan hasteko hausnartzen.Lehenik, zerrenda labur baten artean aukeratuko dut gaia:

    -Hezkuntzaz ezagutzeko Endikaren txokoa
    -Eskola gure artean
    -Hezkuntzaz ezagutzeko txokoa
    -Hezkuntza inguruko Endikaren txokoa

Sarrera berri bat, eta lehenengoa blogg berri honetan zabaldu dugu aurkezpen gisa.
Diseinuan trasteatzen egon gara, gure interfazea, etiketak, gadget, etab moldatzen, norberarentzat modu egokienean.

------------------------------

Urriak 23,  ostirala:

Gaurko klasean, hasteko paginak atera ditugu esteka bat bezala; zuzenean, gure klaseetako kontuak (eguneroko baten bezala) ateratzeko.Lehenengoa, materialak eta ikt astekaria izenekoak.

    Ondoren, bloggeko goikaldeko "cabecera" argazkia bat ipini dugu gadget bat gehituz, ondoren Picture Manager progrmarekin, tamaina aproposago bat lortzeko errekortatuz, tamaina txikitu dut.

        Norberaren perfila moldatu dugu baita ere, bestetik blogaren fitxa desplegabea ere landu dugu, non bertan, IKT-ko klaseak landuko ditugu.
    Azkenik, lagunak norberaren bloggean agertzeko gadget bat zabaldu dugu, horrela, klaseko klasekideeen bloggak eskura izateko aukera izango dugu.

--------------------------------

Urriak 29, osteguna:

Klasea asteko, bloggean sartu gara eta ordutegiaren gadget-ean sartuz, contenidoan (komandoak aldatu ditugu) GMT0200 beharrean, GMT0100 ipini dugu.Horrela, ordu aldaketaren ordua finkatuko dugu.

Ondoren, egutegiak bilatu ditugu eta aukeratu dugu bat bloggean ipintzeko, izan ere, bloggekoak ez baitdira oso politak.

Geroago, Feed edo RSS bat aukeratu dugu gadget baten bidez, modu honetan, beste web orrialdeetako berriak edo alertak ikustea lortuko dugu, klasean adibidez; hezkuntza saileko web orriko berriaren URL-a hartu dugu eta Feed gadgetean itsatsi dugu helbidea.

Creative Commons (lizentzia pertsona baten lanak eskubidea izateko babestuak egotera eta ahal izanez gero, kobratu ere bai.Adibidez, musikariek ohikoak dira horrelako egoerak.Iturria; http://es.creativecommons.org/blog/licencias/ . Eta creative common bat “sortu” dugu eta gure bloggari eman diogu eskubidea erabilpen komertzialik ez izateko eta gure lanaren errrekonozimendua izateko ere bai.
Honekin amaitu dugu Bloggean eman behar genuen “parte finkoa”.

Aurrerago, Youtubetik bi bideo erantsi ditugu, IKT-en inguruan hitz egiten zutenak.Bigarrenean, lehioaren tamaina aldatuta dago, hurrengoko tamaina handia aukeratuz.

Geroago, calameo web orriko esteka sortu dugu sarrera batean, norberaren gaiei buruz dokumentuak edo artikuluak bilatzeko.Ondoren, vimeo, ISSUU, Scribd eta slideshare web plataformetatik informazioa bilatu eta trasteatu dut.

---------------------------------

Urriak 30, ostirala:

Gaurko klasea hasi dugu egelako gidan agertzen den check list-a zabalduz.Harira, fitxategiak atxikiti badituen norbaitek galdetzean adibide bi atera dira irrati edo kanta bat igotzearen prozesua azaltzen.Beste alde batetik, erlojuarekiko gadgetarekin agertutako zailtasunak konpontzen ibili gara.

Gero, ariketa bat proposatu digu: https://egela1516.ehu.eus/pluginfile.php/594065/mod_resource/content/1/15.16%20GidaPrakHHLH%20EUS.pdf (*) 15. orrialdean agertzen dena.5 pertsonetako talde batean egingo dugu:

Lehenik, webgune batzuen estekak agertzen dira, guk bertan trasteatzeko eta gauza interesgarriak bilatzeko.

Ondoren, hurrengoko galdera batzueie erantzun diegu, talde txikietan lehenik eta ondore, klasearen aurrean aurkezpentxo txiki bat eginez:
2.Gero, taldean topatutakoa komentatu eta txosten bat egin puntu hauekin:

a. Blogak irakaskuntzan?
b. Zeintzuk dira blogen ezaugarriak? zergaitik izan daitezke gomendagarriak eskolan erabiltzeko?
c. Zertarako erabili blogakhezkuntzan?
d. Zer blog mota topa daitezke eskolan aplikatzeko?

Laburbilduz, adostu genuen taldean blogak eta Ikt-en inguruan trasteatzea beti izango dira interesgarriak LH-ko ikasleei proposatzea aldarrikatu dugu, beste gauzen artean, taldean elkarrizketatuak.

Ikusitako lehenengo blogeetan begiratu ostean, ikusi dot era guztietako aktibitateak, jarduerak, ipuinak, artikuluak, jokuak, errekurtsoak...material didaktikoa, azken finean, ondoren klasean jorratzeko eta beste gaitasun batzuk gehiago lantzeko.

Bereziki, Iktak inguruan baliabideak badaude ere:

----------------------------------------


Azaroak 12, osteguna:



Gaur, bloggetik aparte eta beste plataforma batzuetatik irteteko, word officen lan egin dugu bi textu desberdinekin, hainbat funtzio ezagutuz eta gehiago menperatuz.Horrela ba, hasi gara:

Lehenik, bistan erregela aukera markatu dugu eta “ver en paralelo” aukeran zabaldutako bi dokumenetuak ikusi ahal ditugu, ondoren, “mapa del documento”-n ezkerraldean pestaiña txiki bat zabaltzen zaigu eta bertan, dokumentuaren izenburu nagusiak (atalak ondo banaturik ikusteko).Horrela goikaldean (eskeman) agertzen den mailak aukeratu, editatu edo nahi duguna egin ahalko da.

Geroago, portada, orrialdea eta salto orrialdearen funtzioak iksui ditu.Horrenbestez, aplikatuz gero, markadore bat ipini dugu “musika” hitzan eta horrela, beste hitz batean “hipervinculo” botoiari emanez, urdinez geratuko zaigu esteka modu egoki eta formalago batean.
Orain, orrialde zenbakia insertatu dugu eta orri burua/azkialdea sartu dugu, aurkezpena hobetu dadin.

Hurrengokoa, autoreen zita/erreferentziak eta notak orrialdeko azpikaldean insertatu ditugu, nahi dugun hitzak hartuz.Eta, zita horiek editatu ondoren, pantaila batean, lekua, pertsona, urtea etab jarriko dugu eta klikatu dun lekuan agertuko zaigu parentesien artean gure zitatuaren izan eta urtea, nahiz eta gauza guzti hauek aldatu edo moldatu daitezke.

Irudiei, azpi izenburua jarri diogu eta ondoren nahi dugun tokian (nire kasuan aurkibide orrialdean) insertatu dut bertan ager dadin.

Geroago, zeozer idatzi nahi izanez gero, edozein lerroan, beste kolore batez markatuko dugu “control de cambio” eta puzgarri batean markatzeko aukera izango dugu, bisualki, hobeto ikusteko.

Azkenean, guk bikoteka lan egiteko ariketa bat proposatu zaigu e-gelatik, bertan, word batean textua formateatzeko.Ondoren, andereñoari bidali diogu.

------------------------------------------


Azaroak 13, ostirala:



Gaur, azalpen teoriko batekin hasi gara, hain zuzen ere, “Proiektua” lana hasiko dugu.Gida orokorran hainbat argibide ikusiz gero, proiektuko hasierako galdera: 1. Zer egingo dut nik IKTak ikasgelan txertatzeko? erantzun dugu taldeka eta ondoren, jendea azalpen txikik egin ditugu.
Ondoren, taldeak osatu eta hausnartu dugu laburbilduz.Izan ere, E-gelako Gida Orokor horren 19. orrialdeko jarduera egin dugu, (lehenik, proiektuaren urratsak eta kronograma erdi aztertu ondoren) taldeak osatu eta hausnartu, hau da, akten eraketa bat bete behar dugu lan egiten dugun egun guztietan, “talde” eta “ikasle” fitxak bete ditugu, norberaren datuak eta rola aipatuz, eta azkenik, arauak eta arazoak solbatzeko bideak pentsatu ditugu.

Geroago, hasieran banaka bakoitzak eta gero taldean zereginaren hausnarketa egin dugu.Azkenean, klasean denon artean komentatuz amaitu dugu.

Beraz, “taldearen funtzionamendua hobetzeko hausnarketa” eta ”Lan kooperatiboen osagarriak” jorratu dira eta klasearekin amaitzeko, “Los jetas y Los pasotas” artikulua irakurri dugu eta bukatu dugunean, taldearen artean elkarrizketatu gara.

---------------------------------------


Azaroak 19, osteguna:


Pasaden klasean, burua eman genion taldeko proiektuari, lehenengo faseko pausoa egiten.
Gaur, proiektuarekin jarraituko dugu, pasaden klasean aurkeztu eta taldeko lehen jarduera egin ondoren, taldeko lan-plataforma bat sortu behar dugu, google sites izenekoa.Eta gure lanak eta idazteko gauzak, hala nola, aktak bertan esleituko ditugu, beste batzuekin konpartitzeko aukera izanez.Portafolio-digitala egin ostean, errekonozimendurako “trastatu” dugu pixka bat.

Ondoren, taldekako lana utzi gabe, Mapa-kontzeptual bat egin dugu (bubby programarekin), egoeraren azterketako eszenatokia finkatu eta eskema egin dugu.Horretarako, gaiaren inguruan informazioa antolatu dugu Drive-ko word batean.


---------------------------------



Azaroak 20, ostirala.



Gaur, bigarren fasearen pausoa hasiko dugu.Hainbat zeregin taldean eta banaka pentsatu beharrekoak aurkeztu ostean, bideo baten bidez, Konpetentzia Digitala landuko da, 5.4 aktibitatean lan eginez:

Bertako, informazioa aberasteko eta norberaren zein taldeko ezagutzak sakontzeko baliogarria da.Hemen, gaitasun soziokulturalen dimentsioak azaltzen dizkigute, besteak beste.

Ideiak:

  • LH eta DBHko curriculumean beharrezkoa gaitasuna landu egitea da, landu beharrekoak dira; bizitzan aurrerago bizi egingo dugunari aurre egiiteko; prestatzeko.

  • Bost dimentsio bereizten ditu, bost gaitasun eskolan ere (aparatuak erabiltzeko, informazionala, hiritartasun digitala, hizkuntza digitala (alfabetizazio anitza;-digitala; Ikonoz eta irudiez beterik gaude gure gizartean(hizkuntz sonoroa ere hemen barruan), denak dituzte horrelako gauzak, eta horiek irakurtzen eta interpretatzen jakin behar da.), kognitibo-generikoa (kritikotasuna) eta

  • Espazio birtuala edo hodei espazio sozial bat da ere bai eta horregatik irakatsi eta umeak jakin behar dute dute ikasten horren aurreko portaera jokaerak; era guztietako gauza pertsonalak (mundu soziala) eskegiten ditugu eta hori ikusi ahal du jende asko munduko beste puntu batean eta prestatu behar da; espazio horretan arau batzuk daudelako, beraz,  horiek jarraitzea edo ez eskolarem zereginan landu egiten bada onurarakoa izango da.

  • Familian eta beste elementu batzuekin erlazionatuz.

  • Tresna askoz gehiago ditugu, beraz, garrantzitsua da umeak ikastea.

  • Zenbat eta gehiago gehiago erabiltzen ditugu, inguruan hainbat ditugu zenbat eta sofistikatuagoa dira ere bai.

  • Ez dizkiogu eskolako eremuan probetxurik ateratzen iktei.

  • Gizarte audiobisual batean hainbat aldiz ikusiko gara kasu hauen aurrean, eta arrisku horrek (hainbat teknologia eta tresna desberdinen erabilera txarrak ) eragiten digu ez jakitea ondo erabiltzen bagauden edo iturri fidegarrietaqtik hartzen bagauden.

  • Batek egon ahal da facebooken edo beste red social batean eta egon ahal da mundu batean edo leku batean non jakin beharko du nola egin aurre horri eta nola konportatu beharko da.

  • Egoera hauen aurrean sortzen diren ez-jakintasunak (landu ez gero) galderak egitea sorraraziko ditu eta jakinarazi behar zaie funtsezkoa delako bizitzako formazio batean, hainbat baliabide gisa erabili ahal izaten baita ere.


Delicious en erregistratu eta 7 helbide gorde (interesgarriak) eta zergaitik gorde ditugun azaldu, ondoren sites-ean  eranskindu behar da, bakoitzak bereak.

Ondoren,  E3ko Mapa kontzeptuala, Gaitasun digitalaren 5 dimentsioak, Eskolarako ondorioak, Hausnarketa eta Bibliowebgrafia landu behar dira gutxienez, word batean aparte lantzen gabiltzana.

------------------------------------

Azaroak 26, osteguna:

Gaur, 5.5 aktibitatearekin hasi gara, gaian gehiago sakontzeko, informazioa bilatu beharko dugu leku desberdin batzuetatik bilatuz, aukeraketak eginez, informazioa kritikotasunez baloratuz eta hausnartuz.

Horretarako, “Delicious” programa baliabide berria erabiltzen hasi dugu, honen bidez, gustuko ditugun helbideak gorderik geratuko dira, berriz horren inguruan lan egin nahi dugunean, programa honetan gordetakoa erabiliz.

Horrenbestez, 7 helbide gorde beharko ditugu, hain zuzen ere, 3. ematkoaren zati bat da hau.
Honetaz aparte, denbora eman digu ere taldean Proiektuarekin lantzen jarraitzeko.

-----------------------------------

Azaroak 27, ostirala:


Gaurko egunean, 5.6 jarduera lan egin dugu; sarean dagoen materiala aztertuz deiturikoa.Beraz, landutako Gaitasun Digitalari jarraipena emateko, web-orri edo blogga zerrenda batetik, aukeratu behar genitugun 7 horiek Deliciousen gorde, apartekoak bilatu eta horietatik, 1 aukeratu beharko dugu, web edo blogg horren inguruan jarduteko hainbat alderdi tratatuz: Diseinua, edukia, elementu teknikoak, fidagarritasuna eta iruzkin kritikoa eginez.

Hauxe E3 ko entregagaiaren bigarren partea da.
Honetaz aparte, utzi digu klaseko denbora gehiena talden beste jarduera batzuk bukatzeko, guk adibidez, sites-ari txukuntasuna emateko kronograma bukatzeko, bestetik, mapa kontzeptual bat hobetzeko aukera badagoen eskatu digu andereñoak, eta horixe burutu dugu primeran.

Azkenean, hurrengo aktibitateari gidatu gaitu eta horren inguruko azalpena eman digu.Bertan, Web 2.0 aplikazioa zerrenda luze batetik, aplikazio bat aukeratu eta fitxa bat beharko dugu, hainbat gauzei arreta ipiniz: aplikazioaren izena eta web helbidea, zertarako balio du, nola erabiltzen da (tutorial), hezkuntzarako erabilera posibleak eta hausnarketa bat egiten. Aktibitate honekin, E3 entregagaia bukatzn dugu eta beraz, dena osaturik sites-era igo behar da.

-----------------------------------
Abenduak 3, osteguna eta Abenduak 4, ostirala; DAL lana egiteko astea izan da.

-----------------------------------

Abenduak 10, osteguna eta Abenduak 11, ostirala:

Bi klase hauetan, Taldeko proposamen "erreala" egiteko aukera ailegatu zitzaigun, bertan guk proiektu bat diseinatu behar dugu, aukeratutako eskolara egokituz, horretarako, Eskola, inguru soziala, errekurtso digitalak, Ikastaldea (ikasle kopurua, maila, klasean dagoen ekipamendua…) besteak beste, kontuan hartu beharko dugu.

Beraz, taldean hasi ginen gure proposamen zehatza, eta aurkezpenean nabari zenez, ikuspegi desberdinekoa lantzen.Emozioekin jolastea eta jokatzea zen gure bitarteko helburua, ordenagailuak erabiltzeko helburu nagusia lortzeko.

------------------------------------
Abenduak 17, osteguna:

Gaurko klasan, lana osoa eta sites-a berikusteko erabili dugu, azkeneko detaileak aldatuz eta proposamenari azken forma emanez.

Amaitzean, bihar ostiraleko aurkezpena prestatzeko power point-a erabili izan dugu, aurkezpena era argian eta ulergarrian jasotzeko.
(*) Talde-ebaluazio orria, denok elkarrizketatuta bete dugu.

------------------------------------

Abenduak 18, ostirala:

Gaur, hiruhilabeteko azken eguna da, talde bakoitzaren poriektua entzuteko unea da, eta ondoren, gurea azaldu beharko dugu.


ZORIONAK ETA URTE BERRI ON GUZTIOI !!
2016






No hay comentarios:

Publicar un comentario